جستجو کردن
تامین کننده لوازم ساختمانی و صنعتی » اتصالات گالوانیزه » اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY

اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY

اتصالات گالوانیزه برای خطوط لوله کشی با لوله‌های گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع برندهای این محصولات در بازار وجود دارد که یکی از معتبرترین آن‌ها اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY است. این اتصالات ساخت کشور برزیل بوده و در سایزها و اقلام مختلف تولید می‌شوند که هرکدام بنا به مورد نیاز جوابگوی ادامه روند پروژه‌های لوله کشی گالوانیزه می‌شوند.  این اتصالات با اینکه ممکن است از نظر قیمت بالاتر از سایر محصولات مشابه باشد، ولی دارای کیفیت مطلوب و مناسبی می‌باشند و در استانداردهای متفاوت موجود هستند.

استاندارد اتصالات دنده ای توپی برزیلی TUPY در سایزها و زاویه رزوه‌ها با همدیگر تفاوت دارند. استاندارد NPT مخفف کلمه NATIONAL PIPE TAPER و استاندارد BSP مخفف BRITISH  هستند.

مراحل گالوانیزه کردن اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY

لوله‌ها و اتصالات فلزی در برابر محلول‌های شیمیایی و اسیدی خورنده مقاومت زیادی نداشته و در نتیجه به راحتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، لوله‌ها و اتصالات را گالوانیزه می‌کنند. به این صورت که لوله‌هایی از آهن و یا فولاد سیاه را به روش‌های مختلفی تولید و سپس برای آبکاری به واحد گالوانیزاسیون منتقل می‌کنند. مرحله بعد ریخته‌گری این فلزات و تراشکاری آن‌ها جهت استفاده در مصارف مختلف است. سپس رزوه‌کاری انجام و ظریف‌کاری نهایی انجام می‌شود. از این اتصالات در موتورخانه‌ها و سیستم‌های آبرسانی محلول‌ها و سیالات استفاده می‌نمایند.

کاربرد اتصالات دنده‌ای توپی برزیلی TUPY

از این اتصالات برای اهداف مشخصی می‌توان استفاده نمود. مهم‌ترین این موارد عبارت اند از:

  • خطوط آب رسانی ساختمان
  • انشعاب گیری از لوله‌های اصلی
  • استفاده در موتورخانه‌ها و سیستم‌های انتقال سیالات و مایعات
  • تغییر سایز خطوط لوله‌کشی
  • راه اندازی خطوط لوله‌های فولادی و آلومینیومی‌

انواع اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY

اتصالات دنده ای توپی برزیلی TUPY بنا به کاربری‌های مختلف تولید می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • اتصالات زانویی 

این نوع از اتصالات در زوایای مختلف ۴۵ و ۹۰ درجه برای تغییر مسیر لوله اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زانوهای گالوانیزه در لبه‌های ابتدایی و انتهایی به صورت توپیچ تولید می‌شوند. اگر یک لبه به صورت توپیچ و یک لبه به صور روپیچ باشد، به این اتصالات چپقی گفته می‌شود.

  • اتصالات سه راهی 

همواره از سه راهی‌ها برای انشعاب گیری از لوله‌های اصلی استفاده می‌شود. یک خط لوله اصلی به سه راه مجزا منشعب می‌شود. سه راهی به صورت توپیچ تولید می‌شوند و در دو نوع سه راهی مساوی و نامساوی در بازار موجود هستند. در سه راهی‌های گالوانیزه مساوی هر سه ورودی و خروجی دارای سایزهای یکسان بوده و در نوع نامساوی سایز ورودی و خروجی هم سایز  و یا بزرگتر از سایز انشعاب اصلی است.

  • تبدیل 

اتصالاتی به نام تبدیل گالوانیزه برای تغییر سایز لوله‌ها کاربرد دارد. به این معنی که در مواقعی لازم است لوله در قسمتی نازک تر و یا سایز بیشتری داشته باشد. در این صورت از تبدیل برای تغییر سایز استفاده می‌کنند. اگر لوله باید کوچک تر شود، تبدیل در این قسمت به صورت توپیچ قرار داده می‌شود و در طرف دیگر به صورت روپیچ به لوله با سایز کوچک تر متصل شود. در این صورت مسیر خط لوله با لوله‌های سایز کوچک تر ادامه پیدا می‌کند. برعکس این مورد نیز صادق است.

  • اتصالات گالوانیزه بوشن

در بسیاری از موارد لازم است که خط لوله امتداد بیشتری پیدا کند. در این صورت نمی‌توان دو طرف لوله‌ها را بدون دخالت اتصالات به هم وصل نمود. بوشن‌ها برای این منظور کاربرد دارند. به این صورت که در حالت توپیچ به سر دو لوله متصل شده و در نتیجه طول لوله‌ها افزایش می‌یابد.

  • درپوش 

در مواردی لازم است که مسیر لوله متوقف و مسدود شود. برای این کار از درپوش گالوانیزه که برای لوله‌های گالوانیزه شده کاربرد دارد، استفاده می‌کنند. درپوش‌های گالوانیزه به صورت روپیچ به انتهای لوله متصل می‌شوند و مسیر آن را می‌بندند.

  • مغزی 

 برای متصل کردن بین دو بخش به صورت توپیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY

در مورد قیمت اتصالات موارد زیر تعیین کننده هستند:

  • سایز و اندازه لوله و اتصالات
  • ضخامت اتصالات گالوانیزه
  • برند و کشور سازنده محصولات
  • دارا بودن کارت ضمانت‌نامه و گارانتی محصولات
  • ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان
  • کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید

برای اینکه بتوانید محصولات با کیفیت عالی و نیز قیمت مناسب خریداری نمایید، توصیه می‌کنیم به سایت ساختمان من مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر درباره : اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی TUPY
5 1 رای
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من