جستجو کردن

توضیحات دسته بندی: لوله و اتصالات آبرسانی

به منظور خرید لوله و اتصالات آبرسانی، لازم است به کاربری مد نظر خود و همچنین طول لوله مورد نیاز، توجه داشته باشید. آبرسانی در سطح شهر و یا در یک ساختمان، نیاز به استفاده از سیستم آبرسانی دارد. این سیستم از لوله هایی تشکیل می شود که در ابعاد و جنس های مختلفی تولید شده اند. با توجه به حجم آبرسانی، ابعاد و قطر لوله ها تعیین شده و با توجه به قسمتی که لوله در آن مورد استفاده قرار می گیرد، جنس آن تعیین می گردد. این لوله ها با استفاده از اتصالات مخصوصی به هم وصل شده و کار هدایت آب را انجام می دهند.  این لوله ها را در انواع لوله گالوانیزه، چدنی، پلی اتیلنی و فولادی و… می توان یافت. در هر کدام از این موارد، مشخصات لوله آبرسانی متفاوت است و با کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده است، تطابق دارد.

موضوع دیگری که در مورد این تجهیزات مطرح می شود قیمت اتصالات آبرسانی و لوله ها است. قیمت این تجهیزات به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت.

خرید لوله و اتصالات آبرسانی

به دلیل این که اساس کار سیستم های آبرسانی به مناطق مختلف، استفاده از لوله های آبرسانی است، میزان فروش آنها بسیار زیاد می باشد؛ اما قبل از این که نسبت به خرید تجهیزات اقدام کنید لازم است با انواع این لوله ها و اتصالات آنها آشنا شده و بررسی کنید که به کدام نوع از آن ها نیاز دارید. در ضمن باید بررسی کنید که تعداد و طول این تجیزات باید چقدر باشد. بررسی نیازها باعث می شود تا بتوانید محصولی کارآمد و با حجم مناسب خریداری کنید. در ضمن توصیه می شود برای خرید این تجهیزات، به مراکز معتبر مراجعه کرده و خرید خود را از میان محصولات برندهای مطرح انجام دهید.

قیمت لوله آبرسانی

لوله های آبرسانی با استفاده از مواد مختلفی ساخته می شوند. برخی از آنها دارای مقاومت بالاتری هستند و یا می توانند به عنوان عایق حراتی عمل کنند. برخی دیگر نیز دارای انعطاف پذیری قابل قبولی می باشند. در استفاده از این محصولات، مشخصات لوله ها باعث می شود تا برخی از آنها، بیشتر از انواع دیگر مورد توجه باشد. این محصولات به دلیل تفاوت در همین مشخصات و جنس آنها، دارای قیمت های مختلفی هستند؛ اما به دلیل این که قیمت این محصولات، تنها بر اساس ابعاد و جنس آنها تعیین نمی شود، نمی توان قیمت دقیقی برای آنها بیان کرد، زیرا بازار این تجهیزات به دلیل نوسان در قیمت ارز و مواد اولیه، دچار التهاب بوده و بهای لوله ها و قیمت اتصالات آبرسانی، روز به روز در حال تغییر می باشد.

فروش لوله و اتصالات آبرسانی

این که نقشه سیستم آبرسانی مشخص باشد تأثیر بسیار زیادی در خرید تجهیزات آبرسانی دارد. در مراکز فروش، شما مشاهده خواهید کرد که انواع لوله ها و اتصالات موجود هستند. شما باید بدانید که به چه نوع لوله و اتصالاتی نیاز دارید و حجم خرید شما باید چقدر باشد. البته فروشندگان نیز می توانند شما را در این کار راهنمایی کنند. در ضمن شما می توانید از راهنمایی های مشاوران نیز کمک بگیرید. با این که فروش این تجهیزات در انواع مختلف، شاید شما را سر درگم کند؛ اما به این مسأله نیز توجه داشته باشید که هر کدام از این محصولات دارای کابردهای مختلفی بوده و شما باید در قسمت های مختلف از لوله ها و اتصالاتی با جنس، شکل و ضخامت متفاوت استفاده کنید.

قیمت اتصالات آبرسانی

هر کدام از لوله های آبرسانی برای این که به هم وصل شده و سیستم آبرسانی را تشکیل دهند به اتصالات مختلفی نیاز دارند. جنس این اتصالات، ابعاد و عملکرد آنها با هم فرق دارد. شما باید بدانید که به هنگام خرید لوله آبرسانی، اتصالات مخصوص آن را هم خریداری نمایید. به این ترتیب می توانید اتصال دقیق و مؤثر این لوله ها را تضمین کرده و مطمئن باشید که در عملکرد سیستم آبرسانی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

برای خرید لوله و اتصالات آبرسان می توانید به وب سایت ساختمان من مراجعه کرده و محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت های مناسب خریداری کنید. در ضمن شما می توانید از قیمت روز این تجهیزات آگاه شده و خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

  • لوله پکس PEX

لوله PEX یک نوع لوله متداول است که در کشورهای غربی نیز استفاده می شود. لوله PEX یا پکس در واقع نوعی لوله پلی اتیلن است که با فناوری خاصی تولید شده است.

لوله پکس PEX از لوله های محبوب مورد استفاده در کشورهای اروپایی است. این محصول بر خلاف لوله گالوانیزه دچار خوردگی نمی شود.

اما نکته مهم در مورد لوله PEX امکان نصب بسیار آسان آن است. این امر باعث جذابیت لوله PEX برای شهروندان اروپایی و نیز در کشور ایالات متحده امریکا شده است.

دلیل آسان بودن نصب لوله PEX انعطاف پذیری آن است. لوله پکس از لحاظ فیزیکی انعطاف بالایی دارد. برای همین نصب آن آسان است.

حتی در مقایسه با دیگر لوله های پلی اتیلن و لوله پی وی سی به خوبی می توان دید که لوله پکس به عنوان لوله اب بسیار منعطف تر است.

  • رنگ های لوله ابرسانی پکس PEX

از مزایایی که لوله PEX به دارد ساخت آن در رنگ های متنوع است. این رنگها در زمان لوله کشی کمک میکند تا بسیار بهتر لوله اب مورد نظر را از هم تشخیص داد. برای همین سازماندهی لوله PEX آسان تر است.

به طور معمول در ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی رنگ قرمز لوله پکس به عنوان لوله اب گرم استفاده می شود.

رنگ آبی لوله پکس به منظور لوله آب سرد است. لوله PEX دارای رنگ سفید نیز هست. از این رنگ می توان برای انتقال آب سرد یا گرم بر حسب نیاز استفاده نمود.

توجه داشته باشید که استفاده از لوله پکس به دلیل انعطاف آن بیشتر در غرب رواج دارد. زیر که در کلبه ها و خانه های ویلایی ساخته شده با مصالح چوبی این لوله ها بهتر به عنوان لوله اب جواب می دهند.

نکته دیگر این که لوله پکس به طور معمول انشعاب نمی خورد. برای همین هر لوله PEX از ورودی به طور مستقیم به یک شیر آب متصل می شود. به دلیل این ویژگیها در ایران استفاده از لوله پکس رواج چندانی ندارد.

در ادامه با مجموعه ساختمان من همراه باشید تا در بخش بعد شما را با لوله پی وی سی و کاربرد آن در کشورهایی مانند آمریکا آشنا کنیم.

  • لوله پی وی سی (PVC)

بسیاری از شما نام لوله پی وی سی را شنیده اید. ما هم با این لوله ها به خوبی آشنا هستیم. در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا نیز لوله پی وی سی به خوبی شناخته شده است.

لوله پی وی سی برای انتقال آب استفاده می شود. علاوه بر آن می توان از لوله پی وی سی در لوله فاضلاب و در سیستم های گرمایشی هم استفاده کرد.

امروزه در ایالات متحده از لوله پی وی سی بیشتر در لوله فاضلاب و در سیستم های تهویه ساختمان استفاده می شود.

بنا به گفته متخصصان لوله پی وی سی را نباید در دمای بالا مورد استفاده قرار داد. هم چنین لوله پی وی سی نباید در فشار بالا مورد استفاده قرار گیرد. زیرا که توان تحمل فشار بالای آب را ندارد.

ویژگی های لوله پی وی سی آن را گزینه ای مناسب برای استفاده در لوله های انتقال پساب یا فاضلاب می کند. زیرا که در این لوله ها فشار آب بالا نیست. هم چنین آب داخل آن دمای چندان بالایی ندارد. در زمان لوله اب به این نکات توجه داشته باشید.

برای همین است که شما به طور معمول لوله های پی وی سی ۳ اینچی و ۴ اینچی را می بینید. حتما اتصالات ۹۰ درجه ای پی وی سی را هم زیاد دیده اید. این اتصالات در سیستم فاضلاب خانه برای اتصال لوله های فاضلاب استفاده می شود. لوله های پی وی سی دارای قطر کمتر ۳ اینچ هم در سینک ها کاربرد دارند.

  • لوله ABS

لوله های ABS در امریکا بیشتر برای انتقال فاضلاب استفاده می شود. اگر شما یک لوله سیاه رنگی را دیدید که به محل تخلیه آب یا سینک وصل است، به طور حتم لوله ABS است. عملکرد لوله ABS مانند لوله پی وی سی است. برای همین این دو کاربردهای مشابهی دارند.

به همین دلیل لوله ABS و لوله های پی وی سی در سایز های مشابه ساخته می شوند. ما در مورد سایز لوله ABS در این بخش صحبت نمی کنیم. می توانید مطالب گفته شده در مورد سایز لوله پی وی سی را به این منظور مرور کنید.

امروزه در کشور آمریکا لوله ABS مانند قبل محبوب نیست. البته در مقایسه با لوله پی وی سی می توان گفت که لوله ABS دارای دوام بیشتری است. اما نمی توان لوله ABS را در معرض تابش نور آفتاب قرار داد.

  • لوله ابرسانی مسی

لوله های مسی را می توان جزو لوله های لاکچری در ساختمان حساب کرد. زیرا که مس دارای قیمت بالایی است. از لحاظ تاریخی لوله مسی از گذشته های دور به عنوان لوله اب استفاده میشد.

به خصوص می توان آن را در حمام و آشپزخانه یا دستشویی دید. در اروپا لوله اب مسی هم در گذشته و هم در زمان ما استفاده می شود.

مزیت مهم لوله اب مسی در حفظ کیفیت آب است. زیرا که مس کیفیت آب آشامیدنی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. علاوه بر لوله آب از فلز مس در ساخت شیرالات نیز استفاده می شود.

در بخش بعد ساختمان من قصد دارد تا نگاهی به لوله گالوانیزه بکند و معرفی لوله های مورد استفاده در بسیاری از کشورهای اروپایی را به پایان برساند.

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من