جستجو کردن

لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه

یکی از انواع لوله و اتصالات که در صنایع مختلف کاربرد دارد، لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه است. این لوله‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند اتصال قطعات به هم از طریق جوشکاری، بدون درز و دارای رده ۴۰ ‌می‌باشد. از طرفی این لوله‌ها از جنس مانیسمان ‌می‌باشد. لوله‌های مانیسمان لوله‌های فلزی هستند که در ساخت لوازم آتش نشانی، لوله کشی گاز و در داخل تأسیسات ساختمانی کاربرد دارد. این لوله‌ها ساخت کشور بوده و در داخل تولید ‌می‌شود.

مشخصات لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه

آشنایی با مشخصات این لوله‌ها ‌می‌تواند در انتخاب آن تأثیر زیادی داشته باشد. مشخصات عمده این لوله‌ها عبارتند از:

  • لوله‌های مانیسمان بدون درز هیچ‌گونه درز و شکافی در جداره داخلی و خارجی ندارند. از این رو برای مصارفی که نیاز به ساختار قوی دارند، کاربرد دارد. مقاومت این لوله‌ها بسیار بالا ‌می‌باشد.
  • طول لوله‌های مانیسمان در چه اندازه‌هایی است
  • لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه در شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری تولید ‌می‌شود. ولی طول لوله‌های زیاد در صنایع مختلف کاربرد چندانی ندارد و بیشترین مصارف مربوط به لوله‌ها در شاخه ۴ متری است.

ضخامت لوله جوشی بدون‌ درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه

ضخامت لوله‌های مانیسمان بر اساس رده‌هایی که دارند، تقسیم بندی ‌می‌شود. لوله‌ها در رده‌های بین ۲۰ تا ۱۶۰ تقسیم ‌می‌شوند. لوله‌های رده ۲۰ کمترین ضخامت را دارند. در عین حال بسیار نازک بوده و برای مصارف خاصی کاربرد دارند. لوله‌های رده۴۰ بیشترین کارایی را در بین این لوله‌ها دارند. زیرا ضخامت مناسبی داشته و در صنایع مختلفی ‌می‌توان از آن استفاده نمود. ضخامت لوله‌ها مربوط به جدار داخلی آن‌ها است. زیرا جدار بیرونی و قطر بیرونی یکسانی دارند. هر چه رده لوله کمتر باشد، ضخامت جدار داخلی نیز کمتر و در نتیجه قطر داخلی بیشتر ‌می‌شود و لوله نازک تر است.

آلیاژ استفاده شده در ساخت 

لوله‌ جوشی بدون درز مانیسمان از فولاد، استنلس استیل و یا کربن استیل ساخته ‌می‌شود. این اتصالات از طریق جوشکاری به هم متصل ‌می‌شوند، بنابراین باید در برابر گرما تحمل بالایی داشته باشند. از این لوله‌ها در انتقال انواع سیالات از جمله آب، نفت و نیز گاز و … استفاده ‌می‌شود. جنس این لوله‌ها باید طوری باشد که دچار خوردگی نشوند و در صورت انتقال مایعات، کیفیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار ندهد. لوله‌های جوشی بدون درز مانیسمان بسته به رده ای که دارند، برای عبور سیالات کاربرد دارند. لوله‌های رده ۴۰ نسبت به رده ۸۰ امکان عبور مایعات و سیالات بیشتری را دارند. زیرا شعاع داخلی لوله‌ها بیشتر بوده و برای این منظور مناسب تر هستند. لوله‌ها رده ۲۰ با اینکه نازک تر هستند، ضعیف تر بوده و برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند.

عوامل تأثیر گذار در میزان تحمل فشار لوله‌های مانیسمان رده ۴۰ کاوه

میزان تحمل لوله‌ها به عوامل زیر بستگی دارد:

ضخامت لوله‌ها در میزان تحمل فشار تأثیر مستقیمی ‌دارد. هرچه ضخامت لوله بالاتر باشد، تحمل آن نیز در برابر فشار و دما بالاتر ‌می‌رود. به عنوان مثال لوله‌های رده ۴۰ نسبت به رده ۸۰ تحمل کمتری دارد ولی لوله‌های رده ۴۰ نسبت به رده‌های پایین تحمل بیشتری دارد.

بدون درز بودن لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در میزان تحمل فشار است. لوله‌هایی که بدون درز هستند، تحمل فشار بالاتری دارند، زیرا سطح داخلی و بیرونی یکنواخت داشته و هیچ گونه درز و منفذی در روی آن‌ها دیده نمی‌شود.

 قیمت لوله جوشی بدون‌ درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه

یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب لوله‌ها، قیمت آن‌ها است. آیتم‌هایی که بر روی قیمت محصول تأثیر دارد عبارتند از:

  • ضخامت لوله: لوله‌ها هرچه ضخیم تر باشد، قیمت بالاتری دارند. این لوله‌ها با رده ۴۰ نسبت به لوله‌های رده ۲۰ قیمت بیشتری دارند. زیرا هرچه لوله ضخیم تر باشد، وزن آن نیز بالاتر ‌می‌رود و در نتیجه باید هزینه بیشتری پرداخت شود.
  • برند محصول تولید شده: اینکه محصول خریداری شده مربوط به چه کشوری است، در قیمت نهایی محصول تأثیر مستقیم دارد. لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه مربوط به داخل بوده و در نتیجه قیمت کمتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد.

خرید لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه

لوله مانیسمان رده ۴۰ کاوه یکی از پرکاربردترین محصولات در حوزه لوله و اتصالاتی است که در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی کاربرد دارد. بدون درز بودن این لوله ها باعث بالا رفتن تحمل و فشار شده و از طرفی رده این لوله‌ها نیز برای انواع مقاصد مناسب و رایج است. نکته مهم تهیه این نوع لوله‌ها با کیفت بالا و قیمت مناسب است که در سایت ساختمان من این امکان برای مشتریان فراهم شده است.

اطلاعات بیشتر درباره : لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ کاوه
0 0 رای ها
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من