جستجو کردن

اتصالات گالوانیزه ایرانی

اتصالات گالوانیزه ایرانی یکی از برندهای معتبر در تولید قطعات و اتصالات گالوانیزه است. اتصالات گالوانیزه به لوله و اتصالاتی گفته ‌می‌شود که در آن سطح داخلی و خارجی لوله‌های آهنی را با فلز روی پوشش دهند. معمولاً لوله را به وسیله اتصالات گالوانیزه و به روش دنده پیچی به هم وصل ‌می‌کنند. جنس لوله‌های آهنی از آهن سفید است ولی با قرار دادن این اتصالات در مخزن فلز روی به دو نوع گالوانیزه سیاه و یا گالوانیزه سفید در ‌می‌آید.

مشخصات اتصالات گالوانیزه ایرانی

برای آشنایی بیشتر و امکان مقایسه اتصالات گالوانیزه با سایر اتصالات، بهتر است ابتدا به تشریح مشخصات این جنس از لوله و اتصالات بپردازیم.

اتصالات گالوانیزه ایرانی نسبت به اسیدها حساس بوده و نباید برای صنایعی که در آن‌ها مواد اسیدی انتقال داده ‌می‌شوند، استفاده شود. در مقابل نسبت به مایعاتی مانند آب واکنشی نشان ن‌می‌دهد و در مقابل باعث سخت شدن بیشتر این اتصالات ‌می‌شود. این اتصالات در مجاورت آب، دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند و در نتیجه ضرری برای سلامتی بدن ندارد.

با توجه به عدم واکنش این جنس از مواد با آب، از اتصالات گالوانیزه در زمینه‌‌های آب رسانی، ساخت گلخانه و تصفیه خانه‌ها، سازه‌های فلزی،  صنایع کشاورزی، صنایع گاز  و … ‌می‌توان استفاده کرد.

نحوه گالوانیزه نمودن اتصالات دنده ای ایرانی

از لوله‌ها و اتصالات برای جابجایی و انتقال مایعات و سیالات استفاده ‌می‌شود. به دلیل  وجود آب ، امکان زنگ زدگی و خوردگی فلز آهن وجود دارد. گالوانیزه نمودن اتصالات و لوله‌ها مانع از خوردگی و زنگ زدگی فلز شده و همچنین طول عمر آن را افزایش ‌می‌دهد. برای گالوانیزه کردن فلز آهن باید مراحلی طی شود. ابتدا لوله و اتصالات را تمیز کرده و هر گونه چربی و یا زنگ زدگی احتمالی را از آن ‌می‌گیرند. زیرا با وجود این مواد ن‌می‌توان گالوانیزه را انجام داد. سپس این اتصالات و لوله‌ها را با محلول فلاکس آغشته نموده و در دمای بسیار بالا قرار ‌می‌دهند. بعد از این مرحله نوبت استفاده از فلز روی برای گالوانیزه نمودن لوله و اتصالات است. برای این منظور این قطعات را در وانی حاوی روی قرار داده و در نهایت در آب سرد قرار ‌می‌دهند. این کار برای افزایش مقاومت قطعات لازم است.

انواع اتصالات مهره ای ایرانی

قطعات اتصالات گالوانیزه ایرانی نیز مانند سایر برندها شامل موارد زیر است:

  • زانو گالوانیزه ایرانی

یکی از قطعات پرکاربرد در اتصالات، زانوها هستند. برای تغییر مسیر لوله‌ها با توجه به نیاز ‌می‌توان از زانوهای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه استفاده نمود. زانوها به صورت توپیچ به لوله‌ها وصل ‌می‌شوند. اگر در یک سمت توپیچ و سمت دیگر روپیچ به لوله‌ها اتصال یابند، به نام اتصالات چپقی نام برده ‌می‌شود.

  • سه راه گالوانیزه ایرانی

سه راهی‌های گالوانیزه مانند سایر اتصالات سه راهی برای انشعاب‌گیری از لوله‌ها بکار برده ‌می‌شوند. با این قطعات ‌می‌توان مسیر لوله‌ها را به سه سمت تغییر داد.

  • بوشن گالوانیزه ایرانی

بوشن برای طولانی تر نمودن مسیر لوله‌ها استفاده ‌می‌شود.

  • تبدیل گالوانیزه ایرانی

تبدیل‌ها برای تغییر سایز لوله‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. به این معنی که اگر نیاز باشد در مسیر لوله باریکتر شود، تبدیل به سر دو لوله با سایزهای مختلف وصل ‌می‌شود. سمتی که بزرگتر است، تبدیل به صورت توپیچ و سمتی که سایز لوله کوچکتر است، تبدیل به صورت روپیچ وصل ‌می‌شود.

قیمت اتصالات گالوانیزه ایرانی

یکی از مسائل مهم در خرید اتصالات گالوانیزه ایرانی ، قیمت خرید آن است. با توجه به نوسان بازار، امکان تغییر قیمت همواره وجود دارد. از طرفی مواردی مانند کیفیت مواد اولیه بکار رفته در تولید محصولات، برند قطعات و نیز کشور سازنده، ضخامت و سایز اتصالات و … در قیمت اتصالات گالوانیزه تأثیرگذار است. با مراجعه به سایت ساختمان من ‌می‌توانید با بهترین قیمت، محصولات با کیفیت بالا را خریداری نمایید.

اطلاعات بیشتر درباره : اتصالات گالوانیزه ایرانی
5 1 رای
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من