جستجو کردن

اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی

یکی از انواع اتصالاتی که برای عبور و جابجایی مایعات و سیالات استفاده می‌شود، اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی است. همانطور که از اسم این اتصالات برمی‌آید از جنس گالوانیزه بوده و در اتصال خطوط لوله گالوانیزه کاربرد دارند. گالوانیزه کردن اتصالات به معنی پوشاندن آن‌ها با یک لایه فلز است تا مقاومت و استحکام محصول بالاتر رفته و از طرفی در صورت انتقال سیالات و مایعات اسیدی دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. رنگ این اتصالات به دلیل جنس آن‌ها سفید می‌باشد که این وجه تمایز آن‌ها با سایر اتصالات است. این محصولات در داخل کشور تولید می‌شود، بنابراین از لحاظ قیمت بهتر از انواع دیگر خارجی بوده و از نظر کیفیت با انواع خارجی خود رقابت می‌کند.

مشخصات اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی

اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی به دو روش گرم و سرد تولید می‌شوند. به این صورت که برای تولید اتصالات گالوانیزه می‌توان لوله‌های اصلی را با حرارت زیاد و طی مراحل مختلف به شکل مورد نظر تغییر داد و قالب زد. ولی در روش سرد که برای اتصالات در سایزهای کوچکتر کاربرد دارد، لوله‌ها با قرار گرفتن و کشش دادن به شکل مورد نظر تغییر حالت می‌دهند. در هر حال باید برای تنش زدایی این اتصالات از حرارت کوره ای استفاده می‌شود.

اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی به دلیل تحمل فشار بالا و گرمای زیاد در صنایع مختلف کاربرد دارند. این اتصالات صنعتی برای اتصال خطوط فشار قوی در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی‌نقش مهمی‌دارند. زیرا به دلیل استحکام بالا و نیز تحمل فشار زیاد، به راحتی می‌توانند نفت و گاز و سایر سیالات را از خود عبور دهند.

انواع اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی

بسته به اینکه این اتصالات برای چه منظوری مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلف آن تولید می‌شود. این اتصالات عبارتند از:

  • اتصالات زانویی:

زانوها برای تغییر مسیر لوله‌های گالوانیزه کاربرد دارند. بنا به اینکه بخواهید مسیر لوله تا چه زاویه ای تغییر کند می‌توانید از زانوهای ۴۵ و ۹۰ درجه استفاده کنید. زانوها در دو طرف لوله به صورت تو پیچ وصل می‌شوند.

  • اتصالات چپقی:

اگر زانوها در یک قسمت به صورت تو پیچ و در لبه دیگر به صورت روپیچ به لوله متصل شوند، در این صورت به آن‌ها چپقی گفته می‌شود.

  • اتصالات سه راهی: 

در مواردی نیاز است تا لوله اصلی در مسیر خود به انشعاباتی تقسیم شود. در این صورت باید از سه راهی‌ها کمک گرفت. این سه راهی‌ها می‌توانند مسیر لوله اصلی به سه مسیر جدا تقسیم نمایند.

  • تبدیل:

ممکن است در مسیر لوله‌گذاری نیاز باشد تا سایز لوله تغییر نماید. در قشمت‌های سایز کوچکتر و در برخی قسمت‌ها نیاز است تا سایز لوله بزرگتر شود. تبدیل‌های گالوانیزه فشار قوی برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در لبه‌هایی که سایز لوله بزرگتر می‌شود، لوله جدید به صورت روپیچ متصل می‌شود و در قسمت‌هایی که به لوله کوچک تر نیاز است با روش توپیچ لوله‌ها به هم وصل می‌شوند.

  • اتصالات گالوانیزه فشار قوی بوشن:

زمانی که نیاز است تا لوله امتداد بیشتری پیدا کند، لازم است لوله حدید از طریق بوشن به لوله اصلی وصل شود. بوشن‌ها به صورت توپیچ به لوله اصلی وصل شده  و طول لوله را افزایش می‌دهند.

  • درپوش:

بر عکس کاربرد بوشن‌ها، درپوش‌ها مسیر لوله‌ها را مسدود می‌نمایند. درپوش به صورت روپیچ به انتهای لوله وصل و مسیر آن را متوقف می‌کند.

  • مغزی:

مغزی گالوانیزه برای اتصال بین دو بخش مختلف به صورت توپیچ کاربرد دارد.

مزایای اتصالات دنده ای فشار قوی ایرانی

این اتصالات نیز مانند سایر محصولات مزایا منحصر به فردی دارند که لازم است قبل از خرید با این مزایا آشنا شوید:

  • این اتصالات از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر بوده و برای ساخت آن هزینه کمتری صرف می‌شود.
  • به دلیل مقاومت بالای این اتصالات، طول عمر آن‌ها نیز در مقایسه با انواع دیگر اتصالات بیشتر است.
  • اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی در برابر حرارت و نیز فشار بالا مقاومت زیادی دارد و به راحتی گرما و فشار زیاد را تحمل می‌کند.

خرید اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی

در نهایت باید گفت برای انتقال مایعات و سیالات با فشار و حرارت بالا می‌توان از اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی استفاده نمود. این اتصالات می‌توانند فشار و دمای بالا را تحمل کنند و در نتیجه در صنایع مختلف کاربرد دارند. برای اینکه بتوانید اتصالات فشار قوی گالوانیزه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه نمایید، توصیه می‌شود به سایت ساختمان من مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر درباره : اتصالات گالوانیزه فشار قوی ایرانی
5 1 رای
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من