جستجو کردن
تامین کننده لوازم ساختمانی و صنعتی » لوله های جوشی » لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی

لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی

لوله‌های مانیسمان نوعی از لوله‌های فلزی هستند که در صنایع مختلفی کاربرد دارند. لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی یکی از انواع این لوله‌ها است. منظور از لوله‌های جوشی ، لوله‌هایی هستند که از طریق جوشکاری و اتصال قطعات به هم ساخته می‌شوند. جوشکاری لوله‌های مانیسمان با روشBUTTWELD  انجام می‌گیرد. .  این لوله‌ها بدون درز بوده و در جداره داخلی و خارجی لوله منفذ و درزی دیده نمی‌شود. به همین دلیل در لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی و لوله‌کشی گاز و تأسیسات ساختمان کاربرد زیادی دارد. نوع لوله مانیسمان رده ۴۰ چینی به دلیل اینکه از نوع ضخیم بوده و از لوله‌های فشار قوی ساخته شده است، مقاومت بالایی دارد و یکی از پرکاربردترین نوع لوله‌های مانیسمان به شمار می‌رود.

 مشخصات لوله جوشی بدون‌ درز مانیسمان رده ۴۰ چینی 

برای اینکه بیشتر با این نوع از لوله‌ها آشنا شویم، به بررسی مشخصات آن‌ها می‌پردازیم:

  • طول شاخه‌های لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰: این لوله‌ها معمولاً در شاخه‌های ۶ متری و ۱۲ متری تولید می‌شود. ولی شاخه‌های ۶ متری کاربرد بیشتری داشته و رایج‌تر هستند.
  • ضخامت لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰: همانطور که می‌دانید رده لوله نشان دهنده میزان ضخامت آن می‌باشد. و در مقابل نسبت به رده‌های بالاتر، ضخامت کمتری دارند.  این لوله‌ها در صورتی که برند چینی داشته باشند، بین سایزهای  ½ اینچ تا ۱۶ اینچ تولید می‌شوند.
  • آلیاژ استفاده شده: معمولاً لوله‌های جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ از فولاد ساخته می‌شوند، هرچند محدودیتی در آلیاژ این لوله‌ها وجود ندارد. حتی می‌تواند از جنس استنلس استیل و یا کربن استیل نیز ساخته شود. لوله‌های کربن استیل برای انتقال آب، گاز، نفت و … کاربرد دارند و رنگ لوله‌ها سیاه است. لوله‌های جنس استنلس استیل برای انتقال سیالات بهداشتی و خوراکی و نیز سیالاتی که میزان خورندگی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جنس از لوله‌ها مانع از دست رفتن کیفیت سیالات می‌شوند.  ولی باید استانداردهای مخصوص این آلیاژها را لحاظ نموده و آن‌ها را دریافت نمایند تا قابل استفاده در صنایع مختلف باشند.

رابطه میزان عبور سیالات از لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی با ضخامت آن‌ها

هرچه لوله ضخامت داخلی کمتری داشته باشد، عبور سیالات از آن راحت‌تر خواهد بود. لوله‌های بدون درز رده ۴۰ امکان عبور سیالات بیشتری نسبت به رده ۸۰  دارد. در عین حال این لوله‌ها نسبت به لوله‌های رده ۲۰ در این مورد، ضعیف تر عمل می‌نماید. ولی چون لوله‌های رده ۲۰ بسیار نازک هستند، برای مصارف خاص و مواردی که با فشار قوی سروکار داریم، مناسب نیستند.

عوامل موثر در میزان تحمل فشار لوله جوشی بدون‌درز مانیسمان رده ۴۰ چینی

معمولاً هرچه ضخامت لوله بیشتر باشد، میزان تحمل فشار نیز در آن افزایش پیدا می‌کند. در مورد لوله‌های مانیسمان بدون درز نیز این مورد صادق است. به عنوان مثال لوله‌های رده ۸۰ می‌توانند فشار بیشتری را نسبت به لوله‌های رده ۴۰ تحمل نمایند. مورد دیگر که در این میزان تاثیرگذار است، این است که لوله‌های ۱ اینچی فشار بیشتری را نسبت به لوله‌های ۲ اینچی تحمل می‌کنند. از طرفی لوله‌های جوشی بدون درز مانیسمان نسبت به لوله‌های درزدار، تحمل فشار بالاتری را دارند. لوله‌های بدون درز یکنواخت بوده و هیچ گونه درزی با استفاده از جوش روی لوله‌ها ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل تحمل دماهای بالاتر و فشار بیشتر در لوله‌های بدون درز بیشتر است. همچنین قیمت این محصولات نسبت به نوع درزدار نیز بالاتر است.

قیمت لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی

 این رده از لوله‌ها نسبت به رده ۲۰ قیمت بالاتر و نسبت به رده ۸۰ قیمت پایین تری دارند. علت این امر بالا رفتن وزن لوله با ضخامت آن است. از آنجایی که وزن لوله تعیین کننده قیمت آن است، بنابراین این لوله‌ها قیمت بالاتری نسبت به رده پایین تر و قیمت پایین تری نسبت به رده‌های ۸۰ و ۱۶۰ دارد. توصیه می کنیم برای خرید بهترین انواع لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی به فروشگاه اینترنتی ساختمان من مراجعه نمایید.

اطلاعات بیشتر درباره : لوله جوشی بدون درز مانیسمان رده ۴۰ چینی
0 0 رای ها
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من