جستجو کردن
تامین کننده لوازم ساختمانی و صنعتی » لوله و اتصالات آبرسانی » لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار

لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار

لوله‌ها یکی از اجزای مهم ساختمان هستند که بنا به استفاده ای که از آن‌ها می‌شود، از مواد متفاوتی نیز ساخته می‌شوند. لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار یکی از انواع این لوله‌ها بوده و برای سیستم آب‌رسانی در منازل طراحی شده است. این لوله‌ها با توجه به جنسی که دارند، جایگزین مناسبی برای لوله‌های فلزی می‌باشند. جنس این لوله‌ها از پلی پروپیلن بوده و در رنگ ‌های سفید و سبز به بازار ارائه شده اند. هر یک از این رنگ‌ها نیز مصارف مختلف و برای اهداف مشخصی کاربرد دارند. همچنین قدرت انعطاف‌ پذیری در این لوله‌ها بالا است. از آنجایی‌ که لوله‌های تک لایه به‌ صورت شاخه‌های ۴ متری تولید می‌شود، در صورت نیاز می‌توان به راحتی این لوله را خم کرد و در مسیرهای مختلف  از آن استفاده نمود.

ویژگی‌های مهم لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار

ابتدا بهتر است به بررسی ویژگی‌های مهم لوله و اتصالات آبرسانی تک لایه بپردازیم. این ویژگی‌های عبارتند از:

مقاومت در برابر نفوذ مواد شیمیایی

لوله‌های تک لایه با توجه به موادی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، در مقایسه با لوله‌های فلزی در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند. در نتیجه به سرعت با مواد آمیخته و باعث از بین رفتن لوله نخواهند شد.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

یکی از معایب لوله‌های فلزی احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی این لوله‌ها می‌باشد. ولی لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند و در نتیجه طول عمر این لوله‌ها بسیار بالاتر می‌باشد. جنس این مواد به گونه ای است که با طبیعت نیز سازگاری بیشتری دارند.

مقاومت در برابر رسوب مواد در داخل لوله

لوله‌های پلی پروپیلن در برابر رسوب مواد و تشکیل جلبک در داخل لوله‌های آب، بسیار مقاوم تر می‌باشد.

حمل و نقل و جابجایی لوله‌ها راحت تر انجام می‌شود

یکی از مشکلات مهم لوله‌های فلزی، حمل و نقل این لوله‌ها به دلیل سنگینی وزن و حجم آن‌ها است. در برابر لوله‌های تک لایه به دلیل وزن بسیار کمتری که در برابر ضخامت بالا دارند، به راحتی جابجا می‌شوند. همچنین راحتی در نصب این لوله‌ها باعث شده که جای لوله‌های فلزی را گرفته و در هزینه‌ها  صرفه‌جویی شود.

سطح صیقلی داخل لوله‌ها برای افزایش فشار آب

سطح داخل لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار ، صیقلی و صاف بوده و در نتیجه افت فشار آب نیز کمتر دیده شود. زیرا این سطوح باعث می‌شود به راحتی آب جریان داشته باشد و فشار آب نسبت به لوله‌های فلزی بالاتر باشد. این لوله‌ها برای مکان‌هایی که فشار آب در آن‌ها بالاتر است و ممکن است پرخطر باشد، گزینه مناسبی می‌باشد.

قیمت پایین تر نسبت به لوله‌های فلزی

خرید لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و برای مکان‌هایی که نیاز به لوله‌گذاری زیاد دارند، گزینه بسیار مناسبی با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد می‌باشند.

دمای قابل تحمل برای لوله‌های تک لایه

این لوله‌ها می‌توانند دمای منفی ۲۰ درجه تا ۹۵+ را تحمل نمایند که بازه دمایی مطلوبی می‌باشد.

قابلیت تحمل فشار در دماهای مختلف و طول عمر لوله

یکی دیگر از آیتم‌هایی که اهمیت دارد، طول عمر لوله و قابلیت حمل فشار می‌باشد. این لوله‌ها می‌تواند تا فشار ۲۰ اتمسفر را در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و فشار ۱۰ اتمسفر را در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد تحمل نمایند. از طرفی طول عمر این لوله‌ها در دمای ۲۰ درجه و فشار ۲۵ اتمسفر تا ۵۰ سال می‌باشد. البته لوله‌های سفید پلی پروپیلن تا فشار ۱۲۰ اتمسفر ، مقاومت بالایی دارند.

نحوه استفاده از لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار 

این لوله‌های چون عایق گرمایی و صدا می‌باشند، به صورت روکار نیز کاربرد دارند. در بیشتر منازل برای لوله گذاری سیستم‌های گرمایشی مانند پکیج و رادیاتور از این لوله‌ها استفاده می‌شود. البته رنگ سفید لوله‌های تک لایه برای این مصارف کاربرد دارند. لوله و اتصالات تک لایه دارای قطرهای متفاوتی می‌باشد. ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۲ ، ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۳ ، ۷۵ ،  ۹۰و  ۱۱۰ میلی‌متر پر کاربردترین انواع لوله و اتصالات تک لایه به شمار می‌آیند.

قیمت لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار

هزینه‌ای که برای تهیه لوله‌های ساختمانی صرف می‌شود، جزو موارد مهمی‌ است که مطرح می‌شود. ولی قیمت‌ها به دلیل تنوع محصولات و نیز نوسان قیمت‌ها متفاوت می‌باشند. در صورت تمایل به خرید مقرون به صرفه انواع لوله و اتصالات صنعتی و ساختمانی پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی ساختمان من دیدن نموده و بعد از مقایسه محصولات بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

اطلاعات بیشتر درباره : لوله و اتصالات آب رسانی تک لایه یزد بسپار
0 0 رای ها
امتیازدهی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایجاد پیش فاکتور توسط کارشناس ( در کمتر از 3 ساعت )

تصویر تامین کننده لوله و اتصالات آب، فاضلاب، گاز، آتش نشانی و موتورخانه
جستجو در ساختمان من